Autor(ka): GośćData nadesłania: 18.12.2007 23:59
mam taki piec dla mie ten piec to lipa trzeba miec dom ocieplony tak jak na olej opalowy mi pali 2 tony na miesiac na 200metr.kombinuja terz na tym groszku przesiwaja mial
Autor(ka): JanData nadesłania: 24.12.2007 08:22
W piecu na ekogroszek lepszy jest podajnik slimakowy czy kubełkowy ? Bardzo proszę o odpowiedż.Mam zamiar kupić taki piec i słyszałem rózne opinie na temat podajnika.
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
24.12.2007 20:20
Nie widzę związku między ociepleniem domu a rodzajem pieca. Piec na ekogroszek podobnie jak tradycyjny piec węglowy spali mniej opału po ociepleniu domu - to oczywiste. Ja posiadam dom nieocieplony i po wymianie pieca zauważyłem (poza znacznym zwiększeniem komfortu obsługi pieca) zmniejszenie kosztów bieżących ogrzewania. Natomiast zgadzam się, że jakoś ekogroszku spada na łeb, na szyję. Pozdrawiam.
Autor(ka): karbitData nadesłania: 19.05.2008 20:13
Witam własnie kupiłem pół blizniaka to jest około 200m i zastanawiam sie jaki piec kupic czy na ekogroszek z podajnikiem czy gazowy kondensacyjny 2 fukcyjny lub pulsacyjny chodzi mi o koszty ogrzania jaka jest roznica miedzy tymi piecami,wyczytałem na forach iz bardzo drozeje ekogroszek i spada jego jakosc?
Autor(ka): palacz
Data nadesłania:
10.09.2008 20:58
Zgadza się.Ekogroszek to jest już tylko z nazwy!
Autor(ka): warmeko
Data nadesłania:
27.10.2008 15:55
czy aby napewno taki płomień i takie iskrzenie jest pożądane????
Autor(ka): Marcin
Data nadesłania:
28.10.2008 21:12
Płomień wedle wypowiedzi instalatora powinien "muskać" zawieszony powyżej deflektor spalin - mniej więcej tak się dzieje. Natomiast iskry powstają generalnie tylko podczas rozpalania (a taką sytuację uchwyciłem na filmie) - potem już raczej tego nie ma. Dodatkowo właściwości kamery powodują, że widać to bardziej niż w rzeczywistości.
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
04.01.2009 23:57
nie wiem dlaczego mam taki gorący komin czy ktoś mi na to odpowie
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
09.01.2009 10:56
mam piec na ekogroszek dopiero pierwsza zime... szczerze mowiac nie jestem zadowolony poniewaz zle mi ogrzewa dom.temperatura na piecu nie jest stabilna i lubi radykalnie spadac w dol np.z 65 na 51
Moze ktos wie jak zrobic zeby temperatura byla caly czas taka sama???
Autor(ka): DARASData nadesłania: 12.01.2009 14:41
mialem podobnie temp spadała o 10 st.sa prawdopodobnie zadługie przerwy miedzy podaniami ja mam czas podania 19 sek przerwa 58 sek temp spada o 3 stopnie od zadanej
Autor(ka): bz
Data nadesłania:
02.02.2009 14:45
ogrzewam dom 240m 1-szą zimę ekogroszkiem,piec 24Kw ,ogniwo biecz.do tej pory spaliłam 3.250 tony po 700zl,chyba dużo,od kilku coś mi co15 minut/ choć nie zawsze /buczy w piecu,jakie macie ustawienia w w/w piecu i gdzie jest tańszy ekogroszek ,jest w nim dodatkowy ruszt na miał i pallete czy ktoś go używał,piec maM S8WC PROSZĘ EKSPERTÓW O WYPOWIEDŻ i radę.pozdrawiam
Autor(ka): piotrekData nadesłania: 03.02.2009 14:26
chciałbym mieć projekt pieca na ekogroszek kompletny umożliwiajacy wykonanie go samemu.cz ktoś może mi go udostępnic.prose o przesłanie mi na
[email protected] diękuje
Autor(ka): jozefData nadesłania: 13.02.2009 15:18
mam piec Stalmark ,30kw.powierzchnia do ogrzewania 200m2,oraz zasobnik wody 200litrow,chce sie dowiedziec jak ustawic piec t.z.n. temperature na piecu,zeby byla oszczednosc w opale.przerwa na podajniku jest ustawiona co 4 min.,wegiel spalany jest bardo dobrze.temperature na piecu mam ustawiona 55stopni,uwazam ze na tym ustawieniu piec spala za duzo ekogroszku..prosze o porade. łacze pozdrowienia...
Autor(ka): wiosjesData nadesłania: 24.02.2009 20:05
ten co napisał zema gorący komin niech wyczyści piec z pyłow ja czyszcze 2x w tyg i piec pracuje stabilnie .Niestety piece te szybko się zapylają
Autor(ka): gerard
Data nadesłania:
25.02.2009 21:14
do ludzi co mają problem z tym że temperatura im chwilowo spada.
To jest naturalne. Nie da się utrzymać jednakowej temp chyba na żadnym piecu. Wystarczy zrozumieć działanie pieca. Woda w czasie przerwy pieca się wychładza w instalacji. Gdy spada poniżej zadanej np 60 to piec przechodzi w tryb pracy i zaczyna podgrzewać wodę. Woda od razu się nie podgrzeje bo musi najpierw powstać odpowiednia temperatura w komorze spalania. Do tej pory temp.wody w kotle jeszcze trochę spadnie. Jak zacznie rosnąć piec będzie pracował do momentu gdy czujnik pokaże zadaną temperaturę. Jak ją osiągnie to dmuchawy i podajniki przestają działać ale temperatura i tak będzie rosnąć bo grzeje się od rozgrzanego węgla na "talerzu". Mam zadANĄ TEMP. 58 stopni. W zależności od warunków pogodowych. potrafi spaść na krótko do 48, a jak się rozpali to podskakuje nawet do 77. I wtedy powoli oddaje sobie ciepło do instalacji. Tak się dzieje bo mam ustawiony czas podawania na 19s, a czas przerwy na 40s. Dzięki temu szybciej łapie temperaturę i się nie wychładza na początku jego pracy przy wdmuchiwaniu powietrza a potem długo grzeje się woda od sporej ilości rozpalonego węgla na talerzu. Drobne zmiany w ustawieniach powodują duże różnice w zachowaniu się pieca.
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
27.04.2009 22:21
trzy dni temu zainstalowałem u siebie piec na ekogroszek i zauważyłem,że spala dużo opału.W ciągu doby pala ok 60 kg ekogroszku,którego tona kosztuje 720 zł.Daje to kwotę 43,20.Uważam że to bardzo drogo.Pomnożyć to przez 30 dni to wyjdzie niezła kwotka.Co państwo sądzicie o tym?
Autor(ka): maru1974Data nadesłania: 21.06.2009 10:14
mam już dwa sezony piec na eko groszek w pierwszym roku spaliłem 6 ton ,bo nie wiedziałem jak ustawiać parametry pracy pieca w drugim roku już tylko 4 tony.Godzinami siedziałem w kotłowni ze stoperem.liczyłem każdą sekundę pracy podajnika i przerwy oraz szybkości nadmuchu.mam piec 24 KW.
Autor(ka): Tadeusz56Data nadesłania: 04.07.2009 11:16
Czytam Państwa problemy związane z eksploatacją kotłów na ekogroszek z zainteresowaiem, gdyż eksploatacją kotłów tego typu zajmuję się profesjonalnie od sześciu lat.Eksploatuję kotły o mocy 300 KW. Te zainstalowane w domach to miniaturki, które pracują trochę inaczej.Wtedy była to nowość.Zgadzam się z wypowiedziami, że jakość ekogroszku spada gwałtownie, rośnie zawatość części niepalnych, spada wartość opałowa no i rośnie oczywiscie cena.Do prawidłowej eksploatacji takiego kotła, czyli pracy ciągłej, bez ingerencji obsługi w palenisko/retortę/, wymagane jest paliwo o wartości opałowej 26 do 28 MJ/kg, zawartości części niepalnych poniżej 7%,typ groszku 31.2,dość wysokie temperatury topnienia i płynięcia żużlu, niska spiekalność, poniżej 5, określana tzw. liczbą Rogi i niewielka wilgotność. Ziarna winny mieć wielkość od 5 do 20 mm, zawartość miału mniejsza niż 5%.Takiego paliwa już chyba nie ma a pięć lat temu jeszcze było.Spalając takie paliwo retorta oczyszczała się sama, popiół, przypominający ten z papierosa, zdmuchiwany był nawet niewielkim strumieniem podawanego powietrza i rozżarzone ziarna odsłaniały się, wypalając się do końca.
Przy gorszej jakości groszku , po wyłączeniu kotła, taką retortę należy okresowo oczyścić.
Dla kotła z tzw. deflektorem, czyli "talerzem" nad paleniskiem, sprawność osiąga 83 do 85%. Istotną jest dobranie odpowiedniej ilości powietrza do mocy kotła.Powinno być go dokładnie tyle, aby w wypadającym z retorty żużlu nie było części palnych /koksiku/.Płomień wtedy wcale nie jest taki jasny. Regulację ilości powietrza realizuje się poprzez otwieranie i zamykanie przesłony na dolocie wentylatorka podmuchowego,w którą wyposażony był każdy uruchamiany przeze mnie kociołek. Oczywiście , im większa moc kotła czy też zawartość miału w podawanym groszku, tym większe winno być otwarcie przepustnicy. Warto zadać sobie trochę trudu i dla konkretnego rodzaju zakupionego groszku wykonać skalę na przepustnicy dla kilku typowych nastaw czasu podawania paliwa /przy stałym czasie przeywy/,a sprawność kotła pozostanie na przyzwoitym poziomie i Państwa pieniądze "nie będą wylatywały przez komin"
Opisane działanie wykonałem regulując kociołeki o mocy 25 KW, ogrzewające zimą domki jednorodzinne.Efekty, jakie osiągnął użytkownik w drugim roku eksploatacji przypominaja te opisane przez autora poprzedniego komentarza "maru1974".
Chciałem zwrócić tu uwagę na parametr groszku, jakim jest spiekalność. Otóz jeden z moich znajomych zakupił "Ekogroszek", którego spiekalność oszacowałem na 25 do 30, mimo że wartość opałowa była przyzwoita. Po rozpaleniu, z retorty zaczął wyrastać słup spieczonych ziaren który zrzucił po dwóch godzinach pracy talerz deflektora! Na nic zdały się reklamacje. Pozostała tylko odsprzedaż tego "ekogroszku" i spaleniu go w kotle tradycyjnym i ponownym zakupie właściwego.
Do naszych profesjonalnych kotłów wykonałem sterowniki automatycznie regulujące ilość podawanego powietrza w oparciu o tzw. sondę lambda. Otóż istnieje ścisła zależność pomiędzy zawartością tlenu w spalinach a mocą kotła, przełożoną na czas podawania paliwa i czas przerwy pracy ślimaka, a więc dla konkretnej mocy kotła,a krzywa ta została wyznaczona doświadczalnie.Sygnał z sondy, umieszczonej w czopuchu kotła, porównywany jest z wielkościa zadaną wziętą z krzywej, w regulatorze elektronicznym i porzez odpowiedni zasilacz steruje mechanizmem otwierajecym i zamykającym przepustnicę.W miarę wzrostu ilości żużla w retorcie przepustnica automatycznie stopniowo sie otwiera, utrzymując optymalne podawanie ilości powietrza. Nawet, spalając tani groszek /wart. op. 23 MJ/kg, popiół 12%, temp. płynięcia 1100 st./ w cenie 450 zł/t/brutto , można osiągnąć niemal katalogową sprawność!Po ok. 10 godzinach pracy połową mocy należy w tym przypadku oczyściś retortę z żużlu, ale warto.Oczywiście należy zwrócić szczególną uwagę na jego spiekalność.Ten układ, po niewielkich modyfikacjach, pracuje jeż bezawaryjnie 4 sezony.Niestety, koszt samej sondy jest taki jak kociołka o mocy 25 KW, ale dla mojego 300KW instalacja tej oryginalnej automatyki już dawno się zwróciła.
Tak więc, drodzy Państwo, nim zacznie się sezon grzewczy, sprawdżcie, co kupiliście, wykonując próbę spalania zakupionego ekogroszku przenajmniej przez 2 do 3 godzin, podgrzewając wodę, obserwując pilnie proces spalania i niestety.... otwierając okna, ale przekonałem się, że warto. Jest wtedy jeszcze czas na ewentualne reklamacje!
Mam nadzieję, że te moje uwagi odnośnie eksploatacji kotłów spalająsych ekogroszek pomogą w regulacji Państwa kotłów i ułatwią zakup właściwego paliwa na sezon zimowy.
Autor(ka): andreData nadesłania: 03.09.2009 14:44
witam serdecznie posiadam piec zebiec 19kw mam problem ze sterownikiem jest on dla mnie zbyt ubogi nie posiada wielu funkcji ktore umozliwiłyby mniejsze spalanie zatem czy idzie wymienic sterownik na lepszy jak tak to jaki prosze o pomoc andrzej
Autor(ka): AndrzejData nadesłania: 04.10.2009 12:10
potrzebuję ystawień optymalnych do pieca ksr14, jak ktoś ma to proszę przesłać Dzięki
Autor(ka): PIOTROData nadesłania: 05.10.2009 18:55
PANOWIE POMURZCIE JAK USTAWIC STEROWNIK PIECA DOMINO NA EKO GROSZEK
Autor(ka): TomalaData nadesłania: 20.10.2009 21:03
Mam od kilku lat piec URZOŃ 25 Kw z Pszczyny, ul. Bieruńska (nie wiem czy to dobra firma / urządzenie) / sterownik TECH ST-77. Kupiłem eko-groszek Pieklorz z Bobrka / 29 tys. Kj, podobno juz lepszego nie ma. Ciepło daje bez zarzutów, ale popiolu codziennie cała szuflada. Nie moge ustawic parametrów. Mam: czas podawania - 14s, cz. przerwy - 50s, przepalanie: 10 min., opóźnienie - 50s. Temperatura to 45st.C. Dom ca. 150m2, ocieplony - spalam ok. 6 ton na rok. Podobno nie moze byc zbyt niska temp. i dlatego mi sie słabo wypala i relatywnie duzo spala na sezon. Co do sily wentylatora, to jesli jest mam zbyt duza sile nadmuchu, spala sie lepiej, ale w nocy gasnie, jesli mala sila dmuchu, to nie gaśnie, ale popiołu / nie spalonych częśći b. duzo. Prosze o poradę.
Autor(ka): Archie
Data nadesłania:
09.11.2009 22:38
Na filmie jest pokazany źle ustawiony sterownik - za duża ilość powietrza, ciepło ucieka o komina.
Autor(ka): SamorodekData nadesłania: 14.11.2009 11:43
Posiadam kocioł żeliwny 24kw firmy LAZAR ze sterownikiem pogodowym, który steruje pracą kotła i bojlera 140 litrów. Chociaż eksploatuję go dopiero drugi sezon mogę co nieco powiedzieć na temat pracy i ustawień. Oczywiście należy zacząć od jakości węgla. Takiego groszku jak przed kilku laty już niestety nie ma szans kupić. Mając jeszcze zwykły piec lata temu kupiłem dla próby groszek, który w tamtym piecu palił się lecz tworzyła się z niego skorupa i potrafił zgasnąć. Zostało mi w piwnicy kilka worków tamtego równego o średnicy małego orzeszka laskowego każdy węgielek.
Tym groszkiem wykonałem pierwsze uruchomienie kotła dwa lata temu. Pomimo, że nastawienia kotła nie były jeszcze do końca "dograne" uznaję dzisiaj, że to był rewelacyjny groszek! Po spaleniu całego zasobnika wymiotłem pół wiaderka popiołu o wyglądzie brudnego piasku na plaży. Niestety od tamtej pory nie udało mi się kupić nigdy podobnego jeśli chodzi o wygląd i własciwości węgla. Jak już wcześniej wspomniałem nastawienia wszystkich parametrów to bardzo ważna rzecz dla zakupionej każdej dostawy węgla. Nie wierzcie w zapewnienia, że na składzie mają węgiel z najlepszej kopalni! Polak potrafi oszukać każdego!
Po rozpaleniu węgla w retorcie ( do rozpalania używam kilku małych kawałków brykietu do grilla położonych na zmiętym papierze ) trzeba niestety poświęcić nawet kilka godzin aby dokładnie wyregulować czasy - podawania groszku, dmuchania oraz ilość dmuchanego powietrza. Ktoś wcześniej napisał, że nie powinny lecieć iskry. Bzdura!
Podczas spalania siła podawanego powietrza zawsze wyrzuca drobne rozżarzone węgielki do góry. Obecnie mam takie wystarczające ustawienia: ślimak pracuje przez 5 sek. następnie wentylator pracuje 40 sek. i znowu podajnik 5 sek. Dzięki takim ustawieniom temp. kotła utrzymuje się na poziomie 60-63 stopnie. Czas przedmuchu mam ustawiony dla obecnego węgla na 28 min. Dla poprzedniego miałem ustawione 35 min. Nie znam innych typów kotłów, które opisujecie wcześniej więc nie wiem czy macie również zamontowane zawory mieszające? Wiem jednak jedno... Dla tego typu kotłów jest ważne aby temp. samego kotła była stale na wyższym, jednakowym poziomie.
To zaobserwowałem u siebie! Zawór mieszający jest stopniowo otwierany dopiero wtedy jak kocioł osiągnie 60 stopni. Dodatkowo na pracę kotła ma również wpływ pompa wody, której trzy zakresy pracy można przestawiać ręcznie. Logicznym jest, że jeśli ustawimy na 3 to wysoka wydajność pompy szybciej opróżni rozgrzaną wodę w kotle i kocioł będzie się stale włączał. Chyba, że czujnik pokojowy będzie informowł o osiągniętej właściwej temp. to kocioł tylko podgrzeje się do 63 stopni ( w moim przypadku ) i pozostanie na czuwaniu.
Ja jak dotychczas jestem z samego kotła zadowolony. Spala mi dwa worki takie 50-60 kg na tydzień. Komory spalania czyszczę raz na tydzień bardzo dokładnie. Im czystsze ścianki tym wyższa sprawność kotła i mniej opału potrzeba na sezon.
Pozdrawiam
Autor(ka): KryskaData nadesłania: 02.12.2009 21:39
Do Samorodka: jak duzy jest Twoj dom ?
Autor(ka): terData nadesłania: 14.12.2009 22:31
mam piec ling duo25 klimosz,prosze o ustawiemia
Autor(ka): Róża
Data nadesłania:
16.12.2009 11:45
witam! ja już nie wiem jak ustawiżć ten piec:ładuję 25kg dziennie pododno najlepszego węgla a w domu 13 stopni!błagam o pomoc! dom mam duży 300 m ,mąż buja się niewiadomo gdzie a ja z dziećmi zamarzamy- w domu chodzimy w kurtkach! parametry mam ustawione tak: histereza 09 temp pompy CO 40 stopni histerezaC.W.U 13 st podajnik 08, przerwa pod.70 , czas przepalania 092, przerwa przepalania 096n,nadmich opóźnienie 022 obroty 7 . jeżeli ktoś może i zna ten piec- proszę o pomoc -jak ustawić aby w końu było c i e p ł o !
Autor(ka): margoData nadesłania: 16.12.2009 21:43
witam,mam piec KOD ekonomik eko-groszek nie mam pojecia jak ustawic te parametry,juz próbuje wszystkiego ale bez skutku czy ktos moze mki to dokladnie opisac ile podawania przerwy itd...bardzo prosze o pomoc pisac na meila,z góry dziekuje
Autor(ka): pająkData nadesłania: 20.12.2009 21:50
Mam pierwszy sezon DEFRO-Eko. Bomba! Wydałem na niego 8.300 zł ale ani grosza nie żałuję.
Dom 297 m2 i schodzę do kotłowni raz na 6-7 dni. Może i też dobry groszek znalazłem.
Autor(ka): AgaData nadesłania: 06.01.2010 14:46
Mam piec na eko-groszek z slimakiem,ogrzewanie podłogowe.Powierzchnia domu to 330m kwadratowych.Spalam na sezon bagatela conajmniej 12ton eko-groszku z ym ze woda tez jest ciepla.prosze o podanie parametro bo zbankrutuje.
Kupiłem na ten sezon nowy piec GALMET 25 KW. Ma on system pogodowy z którego korzystam. Dom o pow 160 m Wyremontowany (nowe okna, Sciany suporek + cegła i ocieplenie 10 styropian. Piec uruchomiłem w ostatnią sobotę przy tem. -20 C. Temperaturę wewnatrz ustawiłem na 23 C . Zrobił sie gorąc nie do wytrzymania Podawanie 7 s przerwa 30s. Zrobiłem korektę temperatury wewnętrznej. Ustawiłem na 15 C Daje mi to temp ok20-21 C jest ciepło . Spadłoo zdecydowanie zużycie groszku. Przy tych temeraturach w granicy 22 w nocy, a w dzień 14 spalam ok 40 kg groszku. Mam nadzieję że jak spadna mrozy , spadnie też zużycie groszku. Pozostałe ustawienia pieca fabryczne. Jeszcze szczelina na dmuchawie uchylona ok 1 cm
Autor(ka): mmich
Data nadesłania:
27.01.2010 11:44
Mam HEITZ eko24kv, dom nowy ocieplony 150m,palę pelletem z Barlinka w domku 21-22C, schodzi 25kg na dobę podajnik 15s, przerwa 35s,przepalanie 4 min
Autor(ka): szczepanData nadesłania: 29.01.2010 06:49
po przeczytaniu tych wszystkich wiadomosci jest to bardzo piekne ze strony uzytkownikow ktorzy sie dziela swoimy udoskonaleniami w uzywaniu tych piecow i naprawde bardzo ale to bardzo trzeba im podziekowac musle gdyby zalozyc taki klub o wymianie doswiadczonej wiedzy to naprawde bylo by komu dziekowac oj bylobyale jak zwykle gdie jest pomoc od sprzedawcy i instrukja powinna to tak wyjasniac zeby byla przejzysta i zrozumiala dla kazdego uzytkownika a nawet dla kobiety z tymi piecami to jest tak jak dofinansowaniem jedni maja i sa szczesliwi a ddrdzy moga tracic pieniadze i nic nie wskuraja pa
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
21.02.2010 13:28
mam defro duo 25 kw najlepiej chodzi na :czas podawania 10 s co 60 s nadmuch 20%, ale itak to wyhodzi poruwnywalnie z gz 50 a wiem z tąd za mam go wpiętego przez wymiennik płytowy w instalację na której chodzi gazowy waillant.
Jak słyszę ludzi którzy nie dają sobie rady z tymi piecami to dochodzę do wniosku że powinni przejść na gaz bo raczej problemów z nim nie ma.Do cen kotła dołużcie sobie cenę opału czas ,nerwy wnioski nasówają się same.Ludzie mówią że węgiel tańszy,ok. Ale nie mówią o brudzie , robocie kominiarzami i innych rzeczach np. o tym że paląc w zwykłym piecu przegrzewają pomieszczenia po rozpaleniu,o braku precyzyjnej regulacji,automatyki,o wyziębionym domu rano,po przyjściu z pracy to są (dwie ostatnie)oszczędności.Przy gazie nie ma takich problemów,problemem są tylko rachunki za gaz .Ale kobieta powyżej ma dom 300m i twierdzi że 25 kg groszku yo dużo i ma zimno .Ona by chciała ogrzać 300 m za 600 zł. jakaś nie poważna .
Autor(ka): janex6Data nadesłania: 07.03.2010 14:04
My w Wspólnocie mamy piec na co 75kV ogrzewa 18 rodzinny blok o pow, mieszkań 1150 m2 i na oc zużywamy ok.14 ton ekogroszku w tym roku ekoret .Blok płyta ocieplony szczyty 15cm a ściany 10 cm styropian strop 25 cm wełny mineralnej .Piec Polspawu
Autor(ka): teresaData nadesłania: 30.03.2010 23:17
...a ja szukam konserwatora do pieca....., 692202044 okolice TYCHY (SLASKIE)
Autor(ka): saliData nadesłania: 04.04.2010 12:28
Jaki wybrać piec na pow.60m,czy są takie?
Autor(ka): JarekogData nadesłania: 12.04.2010 13:17
Chce zapytac chce kupic piec nie wiem jaki gaz mam kolo domu czy lepiej eko groszek czy lepiej gaz kondensat mam do tej pory sas NWT z nawiewem jesli chodzi o spalanie to na to zime poszlo mi 3.5tony wegla prosze o kometarze i czy ktos moze ma kondensata gazowego i ile spala na 200metrow .
Autor(ka): KasiaData nadesłania: 13.09.2010 16:58
HKS Lazar Ekonomic, chcę palić peletem bardzo proszę o nastawy
Autor(ka): KamaData nadesłania: 19.11.2010 13:43
mam DefroDuo 25kW i opalam ekoretem ale nie moge ustawic pieca;/ Ustawien juz probowalam duzo ale wciaz nie osiaga zadanej temperatury i nie spala tylko jest pelno kosku;/ Jesli panstwo opisujecie podawajcie swoje parametry ustawien dokladnie!!Wczesniej mialam czas podawania 5 s przerwa 32s Sila nadmuchu 30%ale bylo duzo kosku.Teraz ustawilam czas podawania 10s przerwa 60 i nadmuch 30% zobacze co bedzie , ale juz nie mam sily! Piec jest wyczyszczony i wczesniej palilo sie ladnie a teraz opal ten sam i nie wiem o co chodzi;/!
Autor(ka): tom
Data nadesłania:
02.12.2010 18:01
mam piec galmet 17kw dom 100m i wszystkoo by grało gdyby nie kłopot z zakupem dobrego eko...
Autor(ka): kk84Data nadesłania: 06.12.2010 10:09
Witam. Posiadam piec STALKOT`u 19kW, KWM SGR w połączeniu ze sterownikiem LIDER. Domek 67m2 powierzchni, ściany ocieplone styropianem 10cm, nowe okna PCV, ocieplony strop oraz pod nową wylewką styropian 5cm. Podejrzewam, że kocioł spala za dużo grochu (EKORET) bo aż 25kg na dobę. To chyba odrobinę za dużo jak na tak małą powierzchnię do ogrzania. Wysokość pomieszczeń 2.6m. Parametry jakie mam nastawione to : czas podawania 14s, czas przerwy pomiędzy podawaniami 80s, czas przedmuchu 10s, czas przerwy 1min, krotność 4, prędkość obr wentylatora 70%, prędkość wentylatora w podtrzymaniu 35%, Tz 58*C. Początkowo wentylator był podpięty do sterownika, otwarcie przesłony na ok 40% - wtedy spalił 100kg groszku w 48h, jednak po przełączeniu wentylatora na stałe do sieci, zamknięcie przepustnicy tak na ok. 85% zaowocowało stabilniejszą pracą pieca tj. szybciej dochodzi do zadanej temperatury, rzadziej przechodzi w stan regulacji i spala mniej opału. Słowem doprowadziłem do sytuacji gdy ilość powietrza doprowadzana do palnika jest STAŁA i ciągła, regulacja mocy odbywa się jedynie czasem i przerwą podawania groszku w regulacji bądź nadzorze. Prosiłbym o uwagi, sugestie co do ustawień pieca.
Autor(ka): BaskaData nadesłania: 11.12.2010 13:20
Witam. Mam tak samo piec Stalkotu 25 kW. Jestem z niego zadowolona, ale ciagle walcze z ustawieniami.Od poczatku sezonu grzewczego spalilam prawie juz 2 tony. Kupno obecnie dobrego ekogroszku graniczy z cudem. Mam za mała kotlownie zeby kupowac wiecej. Czytam wszystkie fora o ustawieniach. Na piecu zostawiam temp 40 stopni bo przy innej jest w domu po prostu za cieplo. Wszyscy pisza ze powinno byc min 55, ale jak wytrzymać w takiej. Jak by ktos mial dobre ustawienia sterownika LIDER była bym wdzieczna.
Mam nadzieje, że Róża sobie poradzila z ustawieniami. Ja zakupu pieca nie żałuje. Jest troche przy nim roboty, ale to bardziej dla "zdrowotności" troche ruchu sie przyda.
Witam mam stalmark 17KW piec jak piec ale zbyt ubogie moim zdaniem opcje sterownika . pale pierwszy sezon ,pale ekogroszkiem z ukrainy parametry podane na worku sadze ze sa wyssane z palca zwlaszcza jesli chodzi o wilgotnosc ale jakos musze z tym wytrzymac . pierwsze rozruchy kociolka powodowaly u mnie chec przejscia na gaz , bardzo glosna praca kiepski efekt grzewczy i mnostwo zuzla w popielniku. pierwsze zasobniki czyli okolo 65 kg wegla z bieda wystarczylo na dobe ( PRZERWA PODAJNIKA 20 S , NADMUCH 10). Od jakiegos czasu przerwa podajnika 3 minuty nadmuch 1 temperatura na piecu 58 w domu 21-22 w popiele duzo mniej zuzla i spiekow. Dom jest z termopora 30 jeszcze nie ocieplony , na ocieplenie mam juz styropian 14 i zobaczymy jaka bedzie roznica ale to dopiero na przyszly sezon. dom ma 130 m plus bojler 140. reasumujac na ta chwile zuzywam okolo 30 kg wegla na dobe lecz wynik ten powinien mimowszystko byc lepszy co najmniej o 20-30% piec czyszcze regularnie co 4 dni jest sporo sadzy . za kilka dni bede robil doswiadczenie a mianowicia wysypale 3 worki tego produktu weglopodobnego do kilku skrzynek i poprostu bede go suszyl okolo tygodnia czasu w ogrzewanym garazu potem wypruznie do zera podajnik wyczyszcze piec i zasypie tym suchym i zobacze czy ta zabawa ma sens.W kazdym badz razie hasla typu piec na ekogroszak to sama automatyka i obsluga barzo mila i sporadyczna to jedna wielka sciema a jezeli ktos sie nad takim rozwiazaniem zastanawia jako nad alternatywa dla gazu i w dodatku nie dysponuje zbyt duza iloscia wolnego czasu to zdecydowanie odradzam a jako argument moge przedstawic jak to wyglada : ja swoj piec obsluguje sam laduje do niego worki 25-kilowe ktore trzeba rozerwac w przestrzeni podajnika tak zeby jak najmniej na brudzic ( dla faceta zaden wysilek dla kobiety juz nieco gorzej ), wynoszenie popiolu raz dziennie bardzo ostroznie bo wiadomo co 4 dni wymiatanie sadzy ktora spada do popielnika i znowu bardzo delikatne czynnosci a do tego ten piec poprostu halasuje i tyle a i ekonomia plus koszt zakupu nie rzuca na kolana oprucz opalu dochodza koszty zurzycia energii elektrycznej bo przeciez dwie pompy i dmuchawe cos musi napedzac ale to wszystko w moim przypadku zrekompensowala by mi dobra jakosc wegla
Autor(ka): ewaData nadesłania: 13.02.2011 11:01
mam piec lazar perfektnowy ,użytkuję go od 10 2010r.Jest to kośc niezgody całej rodziny.Dzieją sięz nim cuda.Przez cały ten okres przez 2 tyg.pracowałw miarę możliwie.Teraz gaśnie co parę godzin.nie pomaga zmiana ustawień.Do kogo się zwrócić,serwisanta to nie obchodzi a ja się nabrałam na 10000zł zapiec+ok4000instalacja nie mówiąc ile spala.Chętnie bym go oddała producentowi,ale nie wiem czy jest taka możliwość?
Autor(ka): HalokData nadesłania: 26.02.2011 23:08
Mam piec Seko Bawaria 25 KW i za nic nie osiąga temperatury, był już 2 razy przerabiany przez producenta, wymieniono główne palenisko gdyż przestało sie obracać, potem wymieniono całą retortę wraz ze ślimakiem. a piec jak nie osiągał temperatury tak nie oiąga nadal a ja walczę z wiatrakami. a serwis na to odpowiada, że ustawienia to już w mojej gestii. mam dość i najchętniej bym ten piec oddała z powrotem, a zakupiłabym najzwyklejszy i prosty. Bo zasypowe to może i dobre ale dla właściciela kopalni.
Autor(ka): kasiaData nadesłania: 09.03.2011 13:30
witam, mam piec KMGW o mocy 30 kW, ostatnio zaczęły się problemy z utzymaniem temperatury i z śrubkami pod podajnikiem (od razu pękają), w serwisie powiedzieli, że to z powodu złej konserwacji pieca (tylko ciekawe jak to możliwe, bo piec ma 2 lata i bardzo o niego dbam, codziennie czyszcze, przesiewam miał, żeby podajnik się nie zacinał) i jedynym wyjściem jest kupno nowego podajnika i regulatora?? Proszę o pomoc, bo juz nie wiem co mogę źle robić i co dalej mam teraz robić??
Autor(ka): alergia
Data nadesłania:
21.10.2011 22:10
Czy mały piec na ekogroszek można zainstalować w mieszkaniu w budynku i czy trzeba miec na to zezwolenie?
Autor(ka): GośćData nadesłania: 05.12.2011 23:31
Piec dragon 30KW podajnik brucer II generacji dom nieocieplony dwupoziomowy na dole grzejniki żeliwne u góry aluminiowe wszystkie z termozaworami powierzchnia ogrewna ok 180 m 2 spalanie 32 kg na dobę czeskiego groszku. ustawienia
czopuch przymkniety, podawanie 25 sek przerwa 59 sek, moc dmuchawy w regulacji 19%, przerwa przedmuchu 3 min krotnosc podawania 3, moc dmuchawy w nadzorze 15% temperatura zadana 53 temperatura minimalna 52 korekcja nocna -1, termostat pokojowy ustawiony na 21 stopni dzien 20,75 noc mysle ze spalanie jak na powierzchnie nieocieplony stary budynek brak zaworu mieszajacego i drewniany nie izolowany dach niewielkie aha cczas odłączenia pompy 4 min
Autor(ka): nynekData nadesłania: 13.12.2011 13:58
Witam
Powiem krótko, jeśli w samym podajniku jest do regulacji conajmiej 4-5 parametrów do tego dokładamy regulacje wentylatora nie wspominając o jakości węgla i dopasowaniu wielkości pieca do samego domu pomijając juz samą instalacje, sposób regulacji ciepła w pomieszczeniach i rodzaju grzejników to chyba dalej juz nie będę pisał tylko życzę cierpliwości i powodzenia !!!!
Autor(ka): ewaData nadesłania: 30.01.2012 18:57
Mamy piec z Pleszewa typ EKW-RET
do tegosterownik Argon 2. Może ktoś podzieli się danymi - my już drugi rok walczymy problem taki, że wywalam dziennie wiaderko niedopalonego groszku i zgorzeli
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
02.02.2012 11:00
polecam wszystkim zwykły miał zamiast ekogroszku połowe taniej i nikt sie nie wnerwia na spieki bo i tak wiemy, ze płacimy za szmelc
Autor(ka): boss73
Data nadesłania:
05.02.2012 17:24
witam.posiadam defro duo 15 palę nim od 2 miesięcy i przyznam że mam już go dość. Dla mnie chyba najgorsze jest to wygaszania , obecnie moje ustawienia to podawanie 8 przerwa 36 wentylator na 95 % palę ekogroszkiem Zgoda próbowałem też innych ale efektu nie ma. Mam pytanie może mi ktoś poda jak i co robić aby go nie zagaszało, najgorsze są noce.
Autor(ka): wojnośData nadesłania: 30.12.2012 18:01
witam.czy posiada ktoś piec na eko z pleszewa firmy dragon oraz sterownik lider piec o mocy 25kw prośba o podanie nastawień owego sterownika.
Autor(ka): agaData nadesłania: 06.02.2013 09:16
Witam.Mam kocioł CO.S8WC-20 z Ogniwa ze sterownikiem TE-130. Potrzebuje parametrów tego sterownika w okresie zimowym bo jak tak dalej będzie żarł mi eko-groszek to nie wyrobie z kasą.Dziekuje i pozdrawiam. Mój meil:
[email protected]