W ofercie Lafarge znaleźć można innowacyjną energooszczędną wylewkę na bazie płynnego jastrychu anhydrytowego pod nazwą Agilia™ Sols A. Produkt ma unikalne właściwości przewodzenia i oddawania ciepła, dzięki czemu znacznie podnosi efektywność ogrzewania podłogowego. Idealnie sprawdza się jako podkład podłogowy w budownictwie mieszkalnym, biurowcach oraz domkach jednorodzinnych.
Innowacyjna wylewka podłogowa Agilia™ Sols A dzięki wysokim parametrom wytrzymałościowym oraz właściwościom samopoziomującym pozwala na wykonanie trwałego i estetycznego podkładu podłogowego.
Produkt bardzo ułatwia prace wykonawcze. Eksperci Lafarge wykorzystali technologię wysokiego stopnia płynności.
Dzięki temu podkład łatwo rozpływa się na powierzchni, co gwarantuje jej doskonale równe wykończenie bez względu na obszar – i co ważne – także bez konieczności wykonywania nacięć dylatacyjnych.
– Robienie poprzecznych szczelin dylatacyjnych jest niezbędne w przypadku tradycyjnych podkładów cementowych, maksymalne pole to 5 x 5mb. Zadaniem szczelin dylatacyjnych jest niwelowanie rozszerzania się betonu pod wpływem ciepła i ochrona nawierzchni przed pękaniem.
Agilia™ Sols A ma bardzo mały współczynnik rozszerzalności cieplnej i z powodzeniem może być stosowana bez dylatacji na powierzchniach bez ogrzewania podłogowego do 900 m² oraz na powierzchniach ogrzewanych aż do 300 m² – wyjaśnia Anna Zys-Wojnarska, Kierownik ds. Produktów Specjalnych w Lafarge.
Technolodzy Lafarge położyli duży nacisk na praktyczne i funkcjonalne aspekty produktu, czyli oszczędność czasu przy maksymalnym ograniczeniu dodatkowych kosztów.
Zastosowanie mieszanki Agilia™ Sols A – w przypadku 3-osobowej ekipy wykonawczej – pozwala wylać nawet 1000 m² powierzchni dziennie.
Gotowy jastrych, zamówiony w wytwórni betonu Lafarge, dostarczany jest na plac budowy w konkretnym momencie zapotrzebowania.
Zamówienie wylewki prosto z wytwórni wcale nie wymaga zapotrzebowania na „hurtowe” ilości.
Dzięki temu unikamy problemów ze składowaniem surowców, nadmiarem materiału po zakończeniu robót czy utrzymywaniem dodatkowych kosztownych urządzeń na budowie.
Cały proces produkcji podlega ścisłej kontroli komputerowej w betoniarni Lafarge, czego nie można uzyskać przy stosowaniu np. gotowych wylewek workowanych.
Dzięki temu mamy gwarancję, że otrzymujemy produkt najwyżej jakości, który spełnia wszystkie zakładane parametry techniczne – co jest trudne w przypadku mieszanek produkowanych bezpośrednio na placu budowy.
Wylewka została stworzona przede wszystkim z myślą o podłogach z systemem ogrzewania podłogowego. Dzięki bardzo wysokiemu współczynnikowi przewodności cieplnej produkt zdecydowanie wpływa na zwiększenie wydajności ogrzewania.
Jest ona dwukrotnie większa niż w przypadku tradycyjnych jastrychów cementowych.
Ponadto, bardzo niska porowatość i zwarta struktura wylewki jeszcze bardziej optymalizują stopień przewodzenia ciepła i oddawania go pomieszczeniu.
Specjalna, elastyczna i płynna konsystencja wylewki anhydrytowej Agilia™ Sols A gwarantuje doskonałe przykrycie rur ogrzewania podłogowego oraz ich otulenie.
To sprawia, że ciepło jest szybciej oddawane do wnętrza. Wysokie parametry wytrzymałościowe produktu pozwalają na wylanie o połowę cieńszej warstwy na instalację grzewczą w porównaniu do standardowo wylewanej warstwy jastrychu cementowego.
– Agilia™ Sols A to przede wszystkim odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku budowlanego. Ma znacznie wyższy stosunek wytrzymałości na zgniatanie do wytrzymałości na ściskanie niż konwencjonalny jastrych cementowy.
Ponadto, nie wymaga zbrojenia i pozwala na zmniejszenie grubości wylewki podłogowej do 35 mm na warstwie termoizolacyjnej i/lub wygłuszającej.
Bardzo istotną zaletą produktu jest również możliwość szybkiego użytkowania powierzchni – już po około dwóch dniach można chodzić po wylanym podkładzie, po minimum 4 rozpocząć dalsze prace, a już po tygodniu uruchomić ogrzewanie podłogowe – wyjaśnia Anna Zys-Wojnarska.
Wylewka – zgodnie z proekologiczną misją firmy – jest produktem przyjaznym środowisku naturalnemu. Jego zastosowanie we wnętrzach z ogrzewaniem podłogowym, bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie kosztów ogrzewania, a także na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery wytwarzającego się w procesie ogrzewania wody.
Informacje o produkcie
Agilia™ Sols A to innowacyjna energooszczędna wylewka podłogowa na bazie płynnego jastrychu anhydrytowego. Podkład jest samopoziomujący. Bardzo wysoki stopień płynności pozwala uzyskać gładką powierzchnię i zapewnia idealne otulenie instalacji ogrzewania podłogowego.
Wysokie parametry wytrzymałościowe pozwalają na zmniejszenie nawet o połowę grubości wylewanej warstwy – minimalna grubość wylewki to tylko 35 mm. Produkt powstał z myślą o posadzkach z wodnym ogrzewaniem podłogowym.
Bardzo wysoki współczynnik przewodzenia ciepła λ – 1,6-2,0 [W/m*K] i niska porowatość, pozwalająca na bardzo efektywne oddawanie ciepła pomieszczeniu, co zapewnia znaczącą oszczędność kosztów i energii.
Bardzo niski współczynnik rozszerzalności cieplnej – ok. 0,012 [mm/m*K] pozwala na wylewanie 300 m² posadzki na ogrzewanie podłogowe bez konieczności wykonywania poprzecznych dylatacji.
Produkt dostępny jest w wybranych wytwórniach betonu Lafarge i dostarczany w betonomieszarce bezpośrednio na plac budowy.
Cena od: 495 PLN brutto/m3, finalna cena produktu uzależniona jest od ilości i miejsca dostawy.
Szczegółowe informacje na temat wylewki oraz o lokalizacjach w których można zamawiać produkt dostępne są na stronie internetowej producenta: www.lafarge.pl
Lafarge to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, zajmujący czołowe pozycje we wszystkich branżach swojej działalności: cementu, kruszyw i betonu oraz gipsu. Lafarge zatrudnia na świecie 76.000 pracowników w 78 krajach. W Polsce Lafarge działa od 1995 roku w branży produkcji: cementu, betonu, kruszyw i płyt kartonowo-gipsowych.
W 2011 r. już po raz siódmy z rzędu Grupa Lafarge została umieszczona na „Liście 100 globalnych korporacji najbardziej zaangażowanych w zrównoważony rozwój”. Firma oferuje klientom innowacyjne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo, komfort i jakość codziennego życia.
Źródło: www.globalbrand.pl